Kisebbik lányom 27. hétre született 920 grammal. Akinek koraszülött babája van, az tudja mit jelent ez. Akinek most születik korábban, kisebb súllyal a babája, az még nem.... A szülők csak állnak elveszve az újszülött intenzívek labirintusában.

A professzionális orvosi segítséget megkapják maximálisan. De ki támogatja Őket lelkileg? Ki meséli el nekik milyen az élet az újszülött intenzíven? Ki mondja el mikor jöhetnek ki a kórházból, hogy hogyan kell egy korababát cumisüvegről anyamellre szoktatni?

Mert ez egy speciális műfaj.

Utazásom során ebben az ismeretlen világban számos külföldi szakirodalmat végigrágtam, sok szakemberrel konzultáltam a legkülönfélébb korababás szülőket érintő témákról.

Örömmel osztom meg ezeket apránként, hogy akár egy-két embernek is segíthessek.

2012. január 7.

Hiperintenzív tejszaporítás - avagy a "Power Pumping" hatalma


Korábban már írtam a tejtermelés beindításáról részletesen.

Összefoglalva a kulcsfontosságú dolgok:
  •   A szülés után minél hamarabb kezdjük el a fejést
  •  Használjunk kórházi típusú fejőgépet
  •  Kombináljuk a gépi fejést kézi fejéssel is
  •  Fejjünk 7-8 alkalommal egy nap (ebből egyszer éjszaka)
  •  Ürítsük ki minden alkalommal a melleket és fejjünk egy kicsit tovább (2-3 perccel)
  •  Fejjünk minden alkalommal 15-20 percet és alkalmazzuk a 7-7, 5-5, 3-3 időintervallumokat a fejéskor Kerüljük a hosszú fejés nélkül eltelt időt
  • Alkalmazzunk tejszaporítást segítő természetes szereket
  • Fejés előtt próbáljunk pihenni, relaxálni


Van egy szuper, igencsak egyszerű tejtermelést beindító tecnika, melyet a UC San Diego Medical Center NICU osztályától lestem el. Erről egyelőre méltatlanul nem írtam, ezt most pótolni szeretném. 
Ez az úgynevezett „Power pumping” technika. (Szándékosan nem fordítottam magyarra ezt a kifejezést, magyar megfelelőjét én nem ismerem és szerintem az angol igencsak kifejező.)
  • A procedúra körülbelül 2 órát vesz igénybe.
  • Kedvenc 2 szívófejes gépünkkel leülünk a TV elé, kiválasztunk valami reklámokkal teli kereskedelmi tv csatornát és azon egy műsort tele reklámokkal. 
  • A reklámok alatt fejünk, a műsor alatt pihenünk, 2 órán keresztül. 

Ilyen módon minden egyes reklámszünetben kiváltjuk a tejleadó reflexet, ezáltal azt üzenve a testünknek, hogy igen sok tejre van szükség.
Ez a módszer tényleg szuper és hatásos. Azt szimulálja, mintha a kicsi állandóan a mellünkön lógna.
Én sajnos a kezdetekkor még nem ismertem, csak akkor tapasztaltam áldásos hatását, mikor elapadt a tejem a sok stressztől. Hihetetlenül gyorsan tud segíteni.

7 megjegyzés:

  1. Szia,
    es ezt egy nap hanyszor kell csinalni? Es mellette 2-3 orankent plussz fejni? Koszi
    Eszter

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ezt ha egy nap egyszer megcsinálod, akkor utána elég "csak" 3 óránként fejni. Ha 24 órán belül nem hoz eredményt, akkor lehet ismételni. A lényege az, hogy viszonylag rövid időtartamon belül sokszor váltod ki a tejleadó reflexet. Ekkor a szervezet azt hiszi, hogy a baba állandóan a cicin lóg, éhes, tehát több tej kell.
    Remélem ez így segített.
    Eszter

    VálaszTörlés
  3. csak egy kerdes, hogy mindig uj kontenert teszel a fejo ala? es a vegen ossze lehet onteni? vagy hogy lehet ezt megoldani?

    VálaszTörlés
  4. Én mindig kiöntöttem egy tároló edénybe a lefejt tejet és azt betettem a hűtőbe, a következő adagot pedig beleöntöttem. Szerintem ilyen rövid idő alatt összegyűlt mennyiséget simán össze lehet önteni egy tejgyűjtő pohárba (pl Aventes műanyag anyatej tároló pohár).
    Ha hosszú távon kérdezed, akkor is össze lehet önteni az egy napi mennyiségeket. Ilyenkor azt kell megfontolni, hogy a reggeli hígabb tejet össze akarod-e önteni az esti zsírosabbal. Illetve figyelembe kell azt is venni, hogy az először lefejt tej lejárati idejét kell figyelembe venni összeöntésnél. (Ha csak hűtőbe teszed, akkor ez 24 óra). Ez olyankor érdekes, ha korababának kell friss tejet bevinni pl. a kórházba - ilyenkor nagyon kell figyelni a logisztikára, lejáratra stb.

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Ezt a módszert kézi fejésnél is lehet alkalmazni?Nekem csak egyes kézi pumpás mellszívóm van, na meg a 2 kezem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bocsánat a kései válaszért. Ezt tudod alkalmazni kézi mellszívóval is. A kézi mellszívásnál is kiváltod a tejleadó reflexet ugyanúgy, mint az elektromosnál. Ha hosszú távon szeretnél fejni, akkor a gyorsaság, kényelem miatt javaslom Neked az elektromos mellszívót. Ezt bérelni is lehet, illetve használtan is egész jó áron hozzá lehet jutni.

      Törlés